Årstiden

höst 2009

 

 

torra, fnasiga händer håller om varandra
knutna händer på en busshållplats
blåser luft varmare luft

 

jag skrubbar bort det ljust röda nagellacket med aceton
bort
sommaren är ljust ljust röd nästan rosa
sommaren är borta
jag målar mina nästannaglar mörkt röda eller mörkt bruna eller lila eller vinröda
hösten är här

 

förra veckan någon dag någon timme på natten
satte jag mig på vår bro utanför vårt hus
och förlorade mig i stjärnhimlen
stjärnorna åt upp mig långsamt långsamt
och spottade sedan ut mig hårt och skoningslöst
jag gick in i mitt hem och kräktes

 

jag går en promenad med mitt eget sällskap
genom en nyfödd regntung
gul
röd
grön
orange
brun
svart
by.
jag blickar ut över fälten
tomt

 

jag åker buss den allra vanligaste turen
solen ligger på och det känns nästan varmt genom glaset
om man blundar och tänker bort den tjockaste halsduken är det nästan sommar
jag tittar ut över bland den vackraste synen jag vet
stad i höstljus

 

jag cyklar genom björkarnas allé och det viner i min hud
jag cyklar snabbare över den blöta asfalten
känner lukten av gödsel
mörka moln
det svider i ögonen av vinddraget
tårar rinner
tårar fortsätter att rinna
jag är hemma


Kommentarer
Postat av: becca

du skriver så himla fint, jag älskar när du skriver på din blogg! :)

2009-10-06 @ 23:26:56
URL: http://nallensblogg.blogg.se/
Postat av: L

så så så fint.

2009-10-07 @ 13:54:10
URL: http://mittuppeilivet.blogg.se/
Postat av: Klara

Åh jag ler nu. Fint.

2009-10-07 @ 18:05:53
URL: http://klarabloggen.blogg.se/
Postat av: becca

sv; det va så lite så :) ja det måste vi göra, men jag måste bli frisk först :/ och en rolig sak, i fredags så var vi och hämtade upp sara och david i röbäck och då sprang dom in så det var bara jag och sara i bilen sen jag ba; :O slänger upp bildörren och tänker ropa SOFIA OCH SANDRA!! men just när jag skulle ropa så ser jag att det var några tanter x) men det var mörkt ute så man såg ju inte!! :(

2009-10-07 @ 18:53:37
URL: http://nallensblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0