Järnspöken

Istället för att skriva vettiga saker så fyller jag min blogg med halvkassa bilder från mitt rum. Men jag har lite dålig fantasi för tillfället eller föralltid till blogginlägg så det blir som det blir.

Jag skriver ju en massa och jag har en mapp på datorn fylld med grejer, och den mappen trodde jag aldrig skulle bli så fylld som den är. Någon gång kanske jag kan publicera den första texten jag skrev och den första dikten. Jag har kvar dem och tänka sig så fort tiden kan gå på ett år.

Även fast det är hur läskigt som helst att låta folk läsa ens personliga (och ickepersonliga för den delen) tankar så finns det inget som är så givande när andra kommenterar det man gjort. Och även om jag är världssämst på att ta komplimanger så är det bland det bästa som finns att få. Och även om jag har svårt (jättesvårt) att ta in att folk tycker att något jag gör är bra så blir man bara motiverad att fortsätta.

Jag började skriva för mig själv för kanske ett och ett halvt år sedan och då var det mest bara för att... jag vet inte.
Nu kan jag inte tänka mig att göra något annat. Men jag har fortfarande prestationsångest även när jag bara skriver för mig själv, och det går kanske aldrig att komma ifrån. Det kanske är bra också.

Kommentarer
Postat av: stina

Jag är sugen på att se! lägg ut den :)

2009-05-07 @ 22:09:14
URL: http://stinano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0