Dom har gått för att leva sina liv och gud vet att jag måste leva mitt

Bara för att det är den bästa tiden på dygnet just nu (man tänker så bra) och för att det känns som att det inte är så många som kommer läsa det här ska jag visa vad jag skrev den 28 augusti 2008, när sommaren just tagit slut.


I en varm, sommartom buss åker jag och tänker. Tänker på livet, tänker på allt. Möjligt och omöjligt. Allt som händer och inte händer.


I början på sommaren knöts det vänskapsband. De banden var de omöjligaste som jag trodde.

För ett år sedan skulle vi, du, jag ha skrattat åt det och sagt att den som sa som det var, var dum i huvudet, idiotisk.


Alla som jag brydde mig om var där, de var som i en dimma medan jag, jag var helt klarvaken i min egen dröm. Jag kom dit och samtidigt undrade jag var jag hamnat. Jag var så lycklig och trodde att det här skulle bli den sommaren. Då allt hände.

Det blev delvis det, som vanligt. Allt blir alltid bara vanligt svenskt lagom.

Sommaren flög snabbt förbi, jag hann inte ens sätta ner fötterna och tänka.


Jag hade de finaste vännerna man kunde ha, den finaste klassen och allt var så bra på alla sätt och vis. Sedan splittrades allt upp. Som det alltid gör när det är som bäst. Det tar slut.

Vännerna spreds vind för våg och man vet inte riktigt vilka man har kvar och var de är.

Allt har sin tid. Alla förändras.


Vi började gymnasiet, allt var nytt nytt nytt, jag var osäker som vanligt.

När jag träffar nya människor drar jag mig in i mitt skal, och tar mig fram när jag känner mig redo. När jag är med dem som jag bryr mig om mest, och som känner mig bäst så tar jag mig fram. Då är jag jag. Det är en av de finaste känslorna i världen. Lycka.


I en höstfull buss, proppad med skolelever och trötta arbetande människor sitter jag och tänker. Jag tänker att nu är nu och kommer aldrig tillbaka, ska jag göra någonting ska jag göra det nu.


Kommentarer
Postat av: elin

Fint skrivet sofia!

2009-05-14 @ 16:12:41
Postat av: Maja

SV: har typ feber.. annars är d bra! :) Ah vist är dom fina! :D :D

2009-05-14 @ 16:46:57
URL: http://majaalins.blogg.se/
Postat av: stina

åh jag vet inte vad jag ska säga. Men du skriver så otroligt fint och allt som jag tänkt på och allt som jag velat säga i ord, det har du skrivit ner. Du skriver så himla himla fint..Fortsätt skriva så kommer du bli nåt riktigt stort en dag! Puss på dig sofiaa`=)

2009-05-16 @ 17:21:43
URL: http://stinano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0