Worst Case Scenario

När i hela världen blev Röbäck såhär tråkigt? Eller okej, dumt av mig. Dum fråga. Det har alltid varit tråkigt. Förutom när det rör sig fina människor ute på gatorna häromkring. Och alla fina människor verkar ha stannat hemma i sina välstädade lägenheter, eller åkt bort någonstans eller kanske rentav flyttat ikväll. Eller så kanske de är i skogen, så kan det också vara. Vi har ju ganska mycket skog här. Bara runt knuten.

Nu finns det bara små yngre barn (läs: låtsats gangsters och fjortisar) som hänger vid Ica. Det coolaste hängstället. Men I've been there,done that. Nej, nu ljög jag kanske lite. När jag var mindre var mitt liv tv:apparaten. Jag har nog sett alla dåliga 90-talssåpor som finns. Men jag tyckte om det. Då. Sen började jag skaffa ett lite socialare liv.

Nu drar vi oss härifrån istället, söker andra människor på andra ställen.  Och det kanske är okej. Det kanske är okej, bara vi inte lämnar allt kvar här. Någon måste ju finnas kvar här i öbäck! (Och jag glömde faktiskt inte R:et, det är så det brukar stå på bussarna som går hit; Öbäck. Om man har otur.)

Och det kanske är så det kommer att bli, jag med mitt förutsägbara liv kommer säkert leva i Röbäck hela livet, gifta mig med någon som jag var kär i i förskolan och bli dagmamma. Men det kanske inte heller är så konstigt när jag inte gör något åt saken.

Jag kanske får fortsätta att sitta här och skriva dikter och texter om livet och drömma istället. Eller göra något åt saken. Och börja leva. Och allt börjar utanför dörren.

PS. Jul och nyår var mycket fint. Jag hoppas att 2009 har mycket att erbjuda. Det blir vad man gör det till. Just det.

Kommentarer
Postat av: stina!

hahahhaa!! du kommer bo i Öbäck hela livet..

hahaha gifta dig med långtradarn kanske? :)

2009-01-12 @ 18:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0