Idag vid havet.

Jag vaknar av att min morfar kliver upp och går efter tidningen. Klockan är 5.51.

Försöker somna om men solen lyser in i rummet, lyckas tillslut. Kliver upp vid tio och äter kalaspuffar med mjölk och två gurk och skinkmackor medan jag löser korsord.

Efter frukosten sätter jag mig ute på verandan och låter solen värma mina frusna fötter. Fungerar mycket bättre än sockar.

Jag har bestämt mig för att bada på sommarlovets sista dag så jag tar på mig min rosa bikini, rutiga skjorta och packar min tygpåse med en bok, ipod, korsordstidning och handduk och går sedan ner till vattnet. Lägger mig på en klippa, tar av mig conversen och läser ut min bok.


Jag kan inte förneka att jag tycker att det blåser kallt. Jag doppar tårna och förbannar mig själv för mina tvångstankar och går ut i vattnet. Har jag sagt att jag ska bada ska jag bada också. Jag kan ju inte komma tillbaka till mormor och morfar med torrt hår.


Jag går längre och längre ut i det långgrunda vattnet och stannar på ett ställe, gräver ner tårna i den gyttjiga botten och sjunker ner lite. Står och spankulerar ett tag på samma ställe och sedan ner, doppa huvud, upp med huvud, går tillbaka mot klippan.

Efter att jag suttit ett tag med handduken virad om mig så lägger jag mig ner för att soltorka och lösa korsord, det blir vattendroppar i Hemmets Journal.

Efter ett tag i solen tar jag på mig skorna och skjortan igen och går tillbaka till stugan.

Nöjd med sommarens sista dag.


Kommentarer
Postat av: Petter

Varsågod. Vet inte om jag verkligen har

lyckats "sätta dit" några ord men det var

väldigt bra om du uppfattade det så!



Fin kommentar, tacktack =)

2009-08-20 @ 22:10:24
URL: http://sgtsalt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0